„Dítě většinou ví, že jde o novou nebezpečnou nemoc, která může způsobit i smrt. Naše emoce děti cítí, i když si o nich přímo nepovídáme. Všechno to, co k nim přichází, potřebují zpracovat a vytvořit si vlastní ‚naivní‘ teorii, která jím bude dávat smysl,“ vysvětluje vnímání smrti u dětí Mgr. Barbora Racková, terapeutka Poradny Vigvam, ve které zajišťují terapeutickou pomoc rodinám, kde někdo zemřel.
Děti mohou být zmatené
Mnoho se toho od začátku pandemie změnilo pro nás i pro ně. Denní řád je jiný a to i v případě, kdy se snažíme, abychom ho co nejvíce dodržovaly. Dětem chybí sociální vazby a to, na co byly běžně zvyklé. Poslouchají dospělé, jak si o koronaviru povídají, a zřejmě ne všemu zcela rozumí. Informace, které zpracovávají, nepocházejí pouze z toho, co zaslechnou z médií, nebo o čem si dospělí povídají. Mnohé také pochopí z toho, jak jsme naladění a jak na naše emoce tento stav působí.