Předplacené karty jsou oblíbenou volbou pro děti i seniory
V posledních letech se nabídky operátorů stále více rozrůstají. Jediné co se nemění, je volba, zda preferujete raději pravidelné placení paušálu, nebo dáváte přednost předplaceným kartám. Ať už patříte do první nebo druhé skupiny, v následujícím článku si můžete přečíst o výhodách i záporech nabízených služeb.
Paušál, vyplatí se vždy ten neomezený?
Pokud nejste student, senior nebo nevyužíváte služební telefon, ceny kolikrát atakují a mnohdy i překračují hranici 1 000 Kč. Je to cena za pohodlí a bezstarostnost. V případě, kdy s rodinou a přáteli dokážete mluvit po telefonu celé hodiny vkuse bez ohledu na cenu, se vám neomezený tarif vyplatí.
Ne každý si ale už spočítá, že měsíčně vyhodí zbytečně stovky korun za to, co vlastně nevyužije. V dnešní době lze komunikovat přes aplikace typu Viber, WhatsApp nebo Messenger, které fungují libovolně dlouhou dobu zcela zadarmo, stačí mít pouze připojení k internetu. A pokud takto extrémně nevoláte, je vhodné poohlídnout se po nabídkách i u virtuálních operátorů. Ti sice nabízejí paušály bez neomezných jednotek, ale i tak je nabídka volných minut i dat plně dostačující, ale hlavně je za poloviční ceny.
Rodiče preferují předplacenou kartu kvůli prevenci
Paušály jsou velmi snadnou volbou pro všechny, kteří ocení výhody toho, že nemusí hlídat, zda mají dostatek kreditu. V tomto ohledu jsou ovšem často nevyhovující pro rodiče, kteří chtějí své děti vést k finanční zodpovědnosti a mít přehled nad aktivitami svých potomků přes mobilní telefon. „Zejména u menších dětí s prvním mobilem je vhodnější začít raději s předplacenou kartou, aby se učily hospodaření se svým kreditem, netrávily zbytečně mnoho času telefonováním s kamarády ze třídy, případně nestahovaly z internetu drahé placené aplikace bez vědomí rodičů,“ říká Jan Schmiedhammer, ředitel mobilního operátora SAZKAmobil a Finančních služeb Sazky.
Senioři se neradi váží smlouvami
Skupinou preferující stále více předplacené karty před paušály se v posledních letech stávají často senioři. Vzhledem k tomu, jak výhodné tarify v současnosti nabízejí poskytovatelé předplacených karet a zejména virtuální operátoři, jsou ceny volání a zpráv pro skupinu lidí v důchodu velmi lákavou možností, jak šetřit a zároveň se nemuset limitovat délkou hovoru. Přestože senioři mohou volit i různě nízké paušaly, raději dávají přednost využívání služeb bez závazných smluv a sledování různých nabídek na trhu. Starší lidé jsou mnohem spokojenější, když mají k dispozici výhodné ceníkové ceny za minutu hovoru a odeslané zprávy, mají přesný přehled o tom, kolik měsíčně utrácejí, a zároveň se nemusí obávat dopisů ve schránce, kam jim chodí vyúčtování, nepřehledné informace o úpravách podmínek ve smlouvě a obálky s různými nabídkami.
Nejoblíbenější předplacenou kartou je u zákazníků SAZKAmobil
I přesto, že velcí operátoři nabízejí předplacené karty také, skupinu poskytovatelů předplacených karet jednoznačně vede největší virtuální operátor SAZKAmobil, který letos slaví 6 let na trhu. Nabízí nejvýhodnější předplacené služby, ale spouští i novou generaci 4 Šťastných tarifů. Současně SAZKAmobil obměňuje nabídku datových balíčků, díky které klienti předplacených karet získají data za nejnižší cenu na trhu. „Nabídku cílíme především na zákazníky, kteří už přišli na to, že si nepotřebují platit drahé neomezené volání, které stejně nevyužijí, a raději preferují levné volání a SMS, případně slušnou porci dat. Vnímáme stále rostoucí poptávku po mobilních datech i u uživatelů předplacených karet. Proto jsme se rozhodli naše portfolio datových balíčků nejen zlevnit, ale i přidat doposud největší balíček dat na trhu předplacených karet o objemu 30 GB. Navíc stále platí naše Odměny za dobití nebo aktivaci nové SIM karty, kdy zákazníci mohou získat data úplně zdarma,“ uzavírá Jan Schmiedhammer.