3. VÝČITKÁM SE VŽDY VYHNĚTE
Vyčítání nemá nikdo rád. Vnést do aktuální hádky to, co se stalo nebo řeklo kdysi dávno v jiné hádce, není moc fér. Pokud použijete něco, co s hádkou nesouvisí, budete jen přilévat olej do ohně. Výčitky hodně ubližují a proto se i v hádkách používají, ale zkuste se ovládnout a zapomenout, co se stalo, nebo kdo co komu řekl… Uvidíte, že se Vám i uleví, pokud se nebudou vytahovat stará příkoří pořád dokola.
4. NADÁVKY A AGRESE JSOU NEPŘÍPUSTNÉ
Nadávky, ponižování a už vůbec ne agresivní chování ve všech fyzických i psychických podobách nejsou dobrými pomocníky v konfliktech. Je velmi obtížné a někdy nemožné vzít je zpátky a vztah může být nenapravitelně narušený. Pokud jsou u vás nadávky a agrese v hádkách běžné, je možná načase se zamyslet nad kvalitou vztahu, a zda v tomto vztahu chcete dál být. Nadávky ani fyzická agrese není normální a rozhodně se s takovou situací nesmiřujte.
5. EMPATIE – VNÍMEJTE DRUHÉ
Nejen poslouchejte, hlavně vnímejte, co vám říká protistrana. Pochopení je důležité, abyste se na problém mohli podívat i očima druhé strany. I když si chcete stát za svým, bez tohoto vcítění se nikdy řešení nedoberete. Pochopení může pak i hádkám v budoucnu předcházet.
6. ŘEŠENÍ JE CÍLEM, NE HÁDKA SAMOTNÁ
Nezapomínejte, že cílem hádky není jen se pohádat a „provětrat ovzduší“ ale i něco vyřešit. Mějte to vždy na paměti – na konci by měly být obě strany připraveny na řešení problému - i když zůstane stále otevřený a může se probrat v méně napjatém stavu později. Do hádky tedy vstupujte s tím, že chcete problém řešit, ne se jen hádat.