Jak to bylo s vlivným nacistou?
Chodila s režisérem Karlem Lamačem a později se slavným hercem Gustavem Fröhlichem. Zamilovaných mužů a mileneckých vztahů za sebou ovšem zanechávala mnohem víc. Jenže ani jeden z nich pro ni neměl tak nedozírné následky jako ten s říšským ministrem propagandy Josephem Goebbelsem. Seznámili se ve 30. letech, tedy v době, kdy ho svět neznal jako válečného zločince, ale úspěšného politika. Zda šlo o skutečně čistou lásku; strach, že se filmový svět pro ni jeho vlivem uzavře, nebo i tak trochu o kalkul; věděla jen sama herečka.
Po válce se obhajovala tím, že jí nadbíhal, jak jen mohl, a Stanislavu Motlovi prý občas vyprávěla o jakémsi až démonickém působení, který nedokázala vysvětlit. Nutno uznat, že Goebbels byl skutečně mistrem manipulace, vždyť si mluveným projevem uměl podmanit davy lidí.
Do herečky se nesmírně zamiloval, což prozradil své manželce Magdě. Ta rozhodně o rozpad manželství nestála, a proto si stěžovala u Adolfa Hitlera. Baarová musela okamžitě z Německa, kde v tu dobu pobývala a natáčela, zpátky do rodné vlasti, a Goebbels dostal zákaz se s ní stýkat.
Vztah zničil hereččinu rodinu
Po návratu do Prahy to herečka neměla snadné. O jejím vztahu s vlivným nacistou se vědělo a mnozí kolegové i kamarádi se od ní odvraceli. V roce 1941 z Protektorátu Čechy a Morava raději odešla a točila filmy v Itálii, odkud se o dva roky později po vylodění Spojenců na Sicílii musela vrátit.
Ke konci války utekla do Bavorska. Byla vězněna a vyslýchána americkou zpravodajskou službou, což zanechalo takové následky na její psychice, že se musela léčit v nervovém sanatoriu. Z něj byla v roce 1945 převezena do Prahy, s nařknutím z kolaborace. Opět ji čekalo věznění a vyslýchání. Propuštění se dočkala až skoro po dvou letech se zproštěním z viny. Domů se bohužel vracela jen za nemocným otcem, maminka zemřela při policejním výslechu na infarkt a sestra Zorka spáchala sebevraždu, mimo jiné z toho důvodu, že ji kvůli sestře nechtěli v divadle, kde hrála.
Baarová se vdala za Jana Kopeckého, s nímž po únoru 1948 utekla do Rakouska. V 50. letech se ještě objevovala v italských a španělských filmech, poté filmovou kariéru ukončila a hrála pouze divadlo.
Zůstala sama
Jejím druhým manželem se stal lékař Kurt Lundwall. Poté, co v roce 1972 zemřel, se herečka už nevdala a žila sama až do roku 2000, kdy 27. října odešla do filmového nebe. Celý život si vyčítala smrt sestry i maminky a utrpení tatínka. Za svou největší chybu považovala odmítnutí nabídky od hollywoodské společnosti. Kdyby ji totiž přijala, její osud by se vyvíjel jinak.
Jak říká Stanislav Motl, který se s Baarovou přátelil, v pořadu Úžasné životy (ČRo): Snad žádná česká herečka nezažila tak obrovský vzestup a potom tak obrovský pád, snad žádná česká herečka si nevysloužila tolik obdivu a vzápětí tolik nenávisti jako Lída Baarová.