Princezna Charlotte jako ikona
Když se Charlotte narodila, jásala celá Británie. Jedná se totiž o první královskou princeznu narozenou v britské panovnické rodině po celých 65 letech. Do té doby byla poslední narozenou princeznou dcera Alžběty II., princezna Anna. Charlotte se tedy stala ikonou hned z několika důvodů a to od první chvíle, kdy přišla na svět.
Do paměti lidí z celého světa se pak zapsala jako čtyřletá, kdy podobně jako její mladší bratr Louis o pár let později, i ona na oficiální královské regatě tak trochu lumpačila. Místo zdvořilého mávání a úsměvů, na které jsme u členů královské rodiny zvyklí, vyplázla malá princezna na novináře jazyk. A ačkoliv jsou královské děti již od útlého věku vychováváni v přísných pravidlech a moc dobře ví, jak se na veřejnosti mají a nemají chovat, Charlotte tedy ukázala světu, že nehledě na to, z jaké rodiny pochází, děti jsou stále jen děti.
Princezna se stala ikonou i v dalších ohledech, a to například v módě. I přes snahu rodičů o udržení svých dětí mimo dosah médií, každá fotografie nebo veřejné vystoupení Charlotte vyvolávají mediální šílenství. Statistiky nákupů a hlasování rodičů naznačují, že Charlotte je hlavní ikonou dětské módy. Maloobchodníci, zejména v oblasti oděvů, zaznamenávají významný růst prodeje díky tomu, že se jejich produkty objevují na snímcích princezny. Tento fenomén je označován jako “efekt princezny Charlotte“ nebo také “Charlottin efekt“. Podle odhadů Brand Finance by britská ekonomika měla z celého života princezny Charlotte získat výnos ve výši 3 miliardy liber.