Přejít k hlavnímu obsahu

Reklamy, na které nelze zapomenout, milovali jsme je všichni. Vzpomeňte na "Bóbika", jiné legendární hlášky či na zlaté prasátko

Možná se vám to zdá jako dávno, ale v jeden čas byly vtipné reklamy tím, na co jsme v televizi dokonce čekali. Ne že bychom neměli kvalitní program, ale určitá reklama, jedna za čas, nás opravdu rozesmívala, anebo jsme v reklamním bloku nepřepínali jinam, protože jsme ji prostě chtěli jenom zase slyšet. Dnes jsou reklamy všude, na internetu, v televizi i rádiu i na billboardech. Ale kolik z nich si skutečně zapamatujeme? Druhého Bóbika nebo zlaté prasátko s těma zahnutýma zubama nahoru byste jen těžko pohledali...

V minulosti to byly právě tyto reklamní spoty, které nám utkvěly v hlavě, často díky svým nezapomenutelným hláškám a vtipným, až absurdním příběhům. Pamatujete na Bóbika, kecky nebo legendární "zlaté prasátko"? Tyto reklamy nás dokázaly pobavit, rozesmát i překvapit. Připomeňme si některé z nich, které se nesmazatelně zapsaly do české kulturní paměti. Dokázali byste si u všech připomenout, na jaký produkt byly?

Reklama "Bóbika" – Kdo vám rozumí?

„Bóbika!“ Tohle jedno slovo dokázalo rozesmát diváky po celé zemi. Reklama na Centrum.cz se odehrávala v čínské restauraci, kde mladý pár předal obsluze svého pejska s prosbou, aby se o něj postarali. Co by se mohlo pokazit? Milá obsluha s pokorou a úsměvem, to je přece sen každých milujících páníčků. Když se ale po čase vrchní objevil s tácem a stříbrným poklopem a radostně a hrdě zakřičel „Bobika!“, všem bylo jasné, co se stalo. Hláška „Běžte radši tam, kde vám rozumí“ se stala ikonickou a na dlouho citovanou a společnost Centrum.cz získala díky této reklamě nesmazatelné místo v našich vzpomínkách. I když ochránci zvířat nesporně dodnes skřípají zuby, této reklamě není možné upřít snahu o originalitu, i nesmírně vtipnou pointu. A faktem je, že ve své době to byla reklama i dosti odvážná, a to nejen s ohledem na protesty spolků na ochranu zvířat na uvařeného psa, ale i s ohledem na vykreslení našich čínských spoluobčanů. Všechno dohromady ale mělo za výsledek kultovní a nezapomenutelnou reklamu.

Reklama Kecky a „línej volej“

I společnost Vodafone byla známá svými nápaditými a kreativními kampaněmi, a loutkové tenisky alias kecky s hlasem Ani Geislerové jsou toho důkazem. Reklama stavěla na slovních hříčkách a dialogu, který si okamžitě získal srdce diváků. „Nuda, já jsem byla loni na raftu a tohle je línej volej,“ stěžuje si červená kecka. „Komu?“ ptá se žlutá. „Jak komu?“ „No komu volej?“ „Ale ne, to se říká řece,“ vysvětluje červená žluté. Zatímco se diváci smáli, Vodafone nás naučil, že víkend patří keckám – a samozřejmě výhodnému volání. Připomeňte si reklamu tady.

Mohlo by se vám líbit

Největší váhové proměny českých hvězd: Kdo zhubnul tak, že ho sotva poznáte?

S váhou bojujeme všichni, nebo většina z nás. Bez ohledu na to, jaká je naše práce, věk, zdali jsme před objektivy fotoaparátů. U osobností, které jsou ale vidět, tyto proměny sledujeme všichni. A váhové proměny českých hvězd nás vždy fascinují. Nejen kvůli estetice, ale i díky jejich inspirativním příběhům. Někteří bojovali se zdravím, jiní hledali ztracené sebevědomí anebo se snažili žít podle zdravého životního stylu. Kdo zhubnul tak, že ho sotva poznáte? Podívejme se, u kterých herců, zpěváků a jiných známých osobností jde o proměny nejmarkantnější, a to jak dolů, tak nahoru. I život celebrit je jako na houpačce.
svetzeny.cz

Reklama „Já nemusím, já už ho vidím“

Kofola a její vánoční reklama se zlatým prasátkem je dnes už vánoční klasikou. Tatínek (Josef Polášek v nezapomenutelné roli) s dcerkou vyráží do lesa pro vánoční stromeček a brodí se sněhem, přičemž tatínek slibuje dceři, že pokud vydrží až do večera bez jídla, uvidí zlaté prasátko. „A bude mít i ty zuby zahnutý nahoru?“ ptá se holčička. Nakonec se vše zvrhne, když do lesa vtrhne divočák a dvojice utíká pryč, protože holčička pronese ono legendární: "Nene, nemusím, já už ho vidím". Tato reklama se objevuje na obrazovkách už více než 15 let a stále nás baví svou roztomilostí a vtipnou pointou.

Mohlo by se vám líbit

Jak dnes vypadá holčička z vánoční reklamy: Bez roztomilé Sandry Flemrové a jejího „já nemusím, já už ho vidím” by snad ani nemohly být Vánoce

Již více než dvacet let se tvář malé rozkošné holčičky objevuje na televizních obrazovkách. Diváci reklamu na Kofolu milují. V mnohých rodinách se všichni členové domácnosti předhánějí, kdo ji uvidí první. Z roztomilé dívenky je dnes ještě krásnější žena. Sandra Flemrová (25) bohužel dále v herectví nepokračovala a je to velká škoda. Se svým vzhledem by byla rozhodně obsazovanou herečkou pro role osudových krásek.
svetzeny.cz

Reklama „Až to budu natírat příště…“

Klasika mezi reklamami na barvy, Antirezin vsadil na příběh zetě a jeho neodbytné tchyně. Toto téma je skutečně vděčné. A věčné. „A Jaroslave, pročs to nenatřel modrou? Přece jsem říkala, že by se mi to líbilo modrou,“ prudí svého zetě obvyklá tchyně. „Až to budeš natírat příště, musíš to vzít modrou,“ lamentuje stále, zatímco zeť natírá bránu červenou barvou. Odpověď „Maminko, až to budu natírat příště, vy už tady nebudete“ z této reklamy učinila legendární kousek, který v sobě spojil humor i drsnou upřímnost. A navíc skvěle ukázal, že barvy Antirezin vydrží opravdu dlouho. Podívejte se na reklamu.

Reklama Volejte Zadara!

Kdo by mohl zapomenout na polského trenéra Zadara Volaniče v podání Jakuba Koháka? Jeho svěřenci byli Vojta Kotek a Lukáš Pavlásek. T-Mobile v této sérii reklam představil skokany na lyžích a jejich trenéra, který svými hláškami a přízvukem bavil celou republiku. Ať už šlo o hledání županu nebo slavné „Volejte Zadara!“, reklamy byly plné slovních hříček a absurdních situací, které si diváci zamilovali. V úvodní scénce na "zadara" se Pavlásek jako kurýr náhodou dostane na skokanský můstek a pouští se dolů. Zděšený Kotek se strachem v očích volá: „Volejte Zadara!“ V další vtipné scénce Kohák tvrdí, že mu někdo ukradl župan, a pak narazí na českého herce, který říká „já jsem Ladislav Županič“, což Zadara rozčílí a strhne Županiče do bazénu. Připomeňte si i tuto reklamu.

Mohlo by se vám líbit

Hlasujte v anketě o nejkrásnější herečku roku 2024: Vyberte si jednu z 20 krásných a talentovaných českých hereček

Česká země je plná nádherných žen, holek, dam a slečen. Ne nadarmo patříme jako Slovanky k nejkrásnějším ženám světa. Tyto ženy ale mají něco ví než krásu. Jsou i skvělé herečky, moderátorky, tanečnice, bavičky. Zkrátka rozdávají nám radost. Vybrali jsme pro vás 18 jmen hereček a žen, které v tomto roce nějak zazářily, anebo se dlouhodobě pohybují a drží na výsluní. Které dáte váš hlas?
svetzeny.cz

Reklama „V ideálním světě můžete ženu vypustit“

Také Fernet Stock se před lety pustil do kampaně, která by dnes pravděpodobně vyvolala vlnu nevole. Muž leží na pláži a čte si, zatímco jeho žena neustále lamentuje.  „Moc to teda nehřeje. To je hrozný tady, ty jsi fakt nemohl vybrat lepší místo. Hlavně že máš klid na ten svůj sport. Jau, to kouše, cos to vzal za deku? A můžeš přestat číst, když s tebou mluvím? A proč jsme vlastně nejeli v červenci?“ stěžuje si. Muž na chvíli ztratí trpělivost, odhodí knihu a ženu prostě vypustí jako nafukovací panu. Ačkoliv by dnes podobná reklama asi neprošla, svého času pobavila svou nadsázkou. Následoval totiž voiceover: „V ideálním světě můžete ženu vypustit. V reálném světě musíte občas vypustit vy. Fernet Stock, i muži mají své dny!“ 

Reklama Nostalgické kouzlo

Reklamy, které si pamatujeme z minulosti, byly často krásně jednoduché, ale přitom velmi chytré. Měly jasný příběh, chytlavé hlášky a dokázaly nás pobavit i dojmout. Zatímco dnešní reklamy se mnohdy ztrácejí v záplavě vizuálních efektů a složitých sdělení, tyto legendární spoty nám připomínají dobu, kdy stačilo málo k tomu, aby se reklama stala nezapomenutelnou. Doufáme, že vás tyto legendární kousky pobavily...

Vzpomínání na tyto reklamy je jako návrat do dětství. Když dnes sledujeme Bobika, kecky nebo zlaté prasátko, cítíme se zase o pár let mladší. Možná je čas, aby se reklamní tvůrci inspirovali minulostí a přinesli zpět trochu humoru a příběhů, které nás chytí za srdce. Protože i reklama může být malým uměleckým dílem, na které nezapomeneme.

A zajímalo by vás, jak vypadá holčička z reklamy na Kofolu? „Já nemusím, já už ho vidím”. Z holčičky z reklamy je po 20 letech pěkná kočka

Reklamy, na které nelze zapomenout, milovali jsme je všichni. Vzpomeňte na "Bóbika", jiné legendární hlášky či na zlaté prasátko
Zdroj článku
Doporučená videa z partnerského webu z Lifee.cz:
×
  • Svět ženy
  • 699 Kč
  • ROČNÍ PŘEDPLATNÉ SVĚT ŽENY + PÉČE YVES ROCHER + DIGI ZDARMA
  • obrázek magazínu ROČNÍ PŘEDPLATNÉ SVĚT ŽENY + PÉČE YVES ROCHER + DIGI ZDARMA
  • Předplatit