Komercializace Vánoc
Za to, že mnoho lidí zapomíná na to, jaká je skutečná podstata Vánoc, může do určité míry i jejich komercializace. Hlavní vlna komercializace Vánoc přišla se vznikem a rozvojem obchodních domů, ve kterých obchodníci poprvé začali využívat podstatu marketingových technik tak, aby k nákupu nalákali co nejvíce lidí. S tím se pojí většina barev, objektů a stylů, které máme s Vánočními svátky spojeny. Můžeme sem zahrnout například vánoční pohlednice, koule na stromeček a v neposlední řadě také postavu Santy Clause. Za jeho typický vizuál, který se dnes objevuje téměř všude, může malíř Fred Mizen, který vyobrazil Santu, jak v obchodním domě popíjí Coca-Colu. V jeho šlépějích pak šel další malíř Haddon Sundblom, který pro Coca-Colu vytvořil sérii Santových obrázků. A tak vznikla podoba, která se dodnes objevuje téměř všude.
Díky zmíněné komercializaci a velkému vlivu západních zemí tudíž mnoho lidí v dnešní době zapomíná na to, co je ve skutečnosti podstata Vánoc a moc toho o nich neví. Jak jste na tom vy?