Byla jiná než ostatní
Okaté děvče nebylo klasickou kráskou s dechberoucím sex-appealem. Věra Ferbasová se postupně stala symbolem zvláštního typu ženství, jehož koketnost působila roztomile a určitým způsobem také cudně. Uměla sama sebe brát s nadsázkou a na svých nedostatcích, jakou byla například její malá výška, často stavěla vtipy.
Od některých kolegyň se lišila také v osobním životě. Zatímco Adina Mandlová a Lída Baarová si užívaly toho, že jim muži padali k nohám, Věra Ferbasová nešla ze vztahu do vztahu a od poměru k poměru. V červenci 1941 se provdala za architekta Josefa Pálku, s nímž strávila zbytek života.
Přerušila vlastní filmovou kariéru
I když byly ohlasy kritiků zpočátku značně negativní, během 30. let její role rostly a obliba u diváků také. Herečka byla natolik žádaná, že někdy hrála ve dvou filmech současně. Jak sama později vyprávěla, nestřídala snímky po dnech, ale v jednom dni se převlékala a jezdila mezi dvěma natáčecími placy.
Jenže nad českým filmem se stahovala mračna. Mnozí herci začínali hrát i pod německou taktovkou, protože po okupaci byli lidé z filmové branže nuceni, aby se angažovali v říšské kinematografii. Například právě již zmiňovaná Anny Ondráková odešla za prací do Německa a Věra Ferbasová, která jí byla typově podobná, se tak trochu stala její náhradnicí. Někteří se k německému filmu dali s radostí, jiní se sebezapřením, někdo udělal malý ústupek v podobě jednoho filmu… a Věra Ferbasová se uprostřed největší slávy raději zřekla kariéry.
Pokud však čekáte, že ji za to někdo po roce 1945, resp. 1948, kdy se vlády ujala komunistická strana, obdivoval, pak se mýlíte.