Zajímejte se o ostatní
Důležitým bodem je porozumění, nestačí jen poslouchat, ale i naslouchat. Získejte si lidi svým přátelským jednáním. Dobrá komunikace je odrazový můstek nejen ke kariérnímu postupu. Velmi dobře umí většinou komunikovat lidé na vysokých postech, protože komunikují na denní bázi. Nebojte se ptát na otevřené otázky typu (jak se máš, jak se cítíš, co si o tom myslíš). Když ukážete zájem, lidé to ocení. Lidé často mluví rádi o sobě, svých dětech a zvířatech. Ptejte se, zajímejte se, jsou to určitě plusové body.
Komunikační šumy
V případě, že chcete, aby lidé něco pochopili, je zapotřebí, abyste zprávu druhému oznámili tak, aby pro něj byla srozumitelná. Pokud se budete vyjadřovat složitě, tak to většinou nedopadá dobře. V komunikaci se často objevují tzv. komunikační šumy, tedy nesrozumitelnosti, buďto člověk mluví moc rychle a nesrozumitelně nebo naopak potichu a nevýrazně, kdy je posluchač nucen spíše odezírat ze rtů. Komunikujte tedy tak, aby vaše informace byly pro příjemce, co nejsrozumitelnější a nejstravitelnější. Nikdo se nechce zaobírat zbytečnými detaily a zkoumat, co po nás druhý vlastně chce.