Běh pro oceán! Přidejte se k běžcům v Praze
Už žádné plasty na oceánském pobřeží! Na Světový den oceánů, který připadá na sobotu 8. června, odstartuje globální běh Run For The Oceans, při kterém se propojí po dobu osmi dní běžci po celém světě, aby svými kilometry podpořili boj proti znečišťování oceánů plasty.
V minulém roce se do Run For The Oceans zapojil téměř milion běžců, kteří vyběhali částku ve výši 1 milionu dolarů. Tyto prostředky byly použity na vzdělávání a podporu mladých lidí v problematice znečišťování oceánů, a to v rámci Parley Ocean School Programu, který byl aktivní zejména v nejpostiženějších pobřežních oblastech. Kromě této aktivity adidas bojuje za čistější oceány i tím, že recyklované plasty z oceánu využívá při výrobě svého oblečení a bot – jen v roce 2018 vyrobil šest milionů párů takových bot. V letošním roce jich chce vyrobit dokonce 11 milionů!
Zapojí se i Česko
Do Run For The Oceans se zapojí běžci po celém světě. Běhat se bude v New Yorku, v Šanghaji, v Barcelóně ale také v Česku. V Praze se navíc uskuteční speciální akce, jejíž součástí budou kromě běhu také zajímavé workshopy a přednášky. Vybíhat prostředky je možné kdekoliv od 8. do 16. června, a to prostřednictvím mobilní aplikace Runtastic, kde se stačí připojit k eventu Run For The Oceans. Pro všechny běžce je navíc připravena soutěž o cestu na Maledivy s organizací Parley. Chcete-li se do soutěže zapojit také, stačí se v aplikaci Runtastic připojit ke komunitě adidas Runners a splnit podmínky uvedené zde.
V Praze se navíc 8. června uskuteční unikátní event. Jeho součástí bude nejen společný výběh se skupinou adidas Runners, ale také zajímavé přednášky a workshopy. Na Střeleckém ostrově si vyzkoušíte surfařský trénink, namícháte si vlastní müsli, vyrobíte vlastní deodorant nebo se díky přednášce organizace Bezobalu dozvíte, jak produkovat ve svém životě co nejméně odpadu. Akce je zdarma. Je ovšem nutné se zapsat prostřednictvím aplikace Runtastic. S registrací neotálejte – kapacita je limitována. Více informací najdete v Události na Facebooku.